Informacja zawarta na niniejszej stronie przeznaczone są wyłącznie do celów komercyjnych oraz informacyjnych i mogą być wykorzystane tylko między przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi.

LOGO_Wyborowa-Pernod-Ricard-981px
WYBOROWA PERNOD RICARD

Pernod Ricard jest globalną firmą z branży alkoholi mocnych i win, obecną w 80 krajach. Aktualnie jest jedną z dwóch największych firm na świecie z branży alkoholi mocnych i win oraz globalnym liderem w kategorii alkoholi premium i prestiżowych. Grupa Pernod Ricard powstała w 1975 roku z połączenia spółek PERNOD i RICARD, ale jej historia jest znacznie dłuższa i zaczyna się kilkadziesiąt lat wcześniej. Niemal od początku swojego istnienia, Grupa nieustannie rozwija się organicznie jak również dzięki przejęciom wzmacniającym portfolio produktów (najważniejsze akwizycje to zakup m.in. Seagram i Polmosu Poznań w 2001 roku, Allied Domecq w 2005 roku czy Vin&Sprit w 2008 roku). W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych XX wieku, początkowo jako dystrybutor międzynarodowych marek alkoholi. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim pełnych praw do marki Wódka Wyborowa, która w globalnej strategii koncernu należy do grona 18 kluczowych marek lokalnych. W 2008 roku po przejęciu Vin&Sprit, Grupa stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha.

Na polskim rynku firma jest numerem 1 w Polsce w sprzedaży alkoholi premium i prestiżowych. Koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

Obecnie Wyborowa S.A. (Wyborowa Pernod Ricard) posiada dwa zakłady produkcyjne – zakład rektyfikacji w Poznaniu oraz zakład produkcyjny – rozlewnię i magazyn – w Zielonej Górze, a także Zespół Sprzedaży na terenie całego kraju. Główne biuro firmy mieści się w Warszawie. Spółka zajmuje się produkcją polskich wódek, sprzedażą oraz marketingiem międzynarodowych i lokalnych marek z portfolio Pernod Ricard. Ponadto, odpowiada za produkcję, dystrybucję i rozwój polskich wódek i marki Becherovka, na arenie międzynarodowej.

14 najważniejszych marek w portfolio Grupy to:

2 globalne ikony: ABSOLUT oraz Chivas Regal
7 strategicznych marek Premium: Ballantine’s, Beefeater, Ricard, Jameson, Malibu, Kahlúa, Havana Club.
5 strategicznych marek Prestiżowych: Martell, Perrier-Jouët, The Glenlivet, G.H.Mumm oraz Royal Salute
4 priorytetowe marki win: Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, Graffigna
18 kluczowych marek lokalnych, w tym Wyborowa w Polsce.